Az állatorvosi vérellátás folyamatos. Ügyeleti telefonszám: +36-30-961-5812Az állatorvosi vérellátás folyamatos. Ügyeleti telefonszám: +36-30-961-5812Az állatorvosi vérellátás folyamatos. Ügyeleti telefonszám: +36-30-961-5812Az állatorvosi vérellátás folyamatos. Ügyeleti telefonszám: +36-30-961-5812

A macskatranszfúzióról

Kevésbé ismert tény, hogy szükség esetén macskák is kaphatnak vért. A cikkben bemutatjuk a macskák vércsoportjait, azok fontosságát, valamint ismertetjük a véradás menetét.

Olvasson tovább

A máj működésének laboratóriumi vizsgáló módszerei

A máj a szervezet intermedier anyagcseréjének központi szerve. Igen nagyszámú anyagcsere folyamatot katalizál, így ezekre alapozva sokféle laboratóriumi eljárást kell párhuzamosan alkalmazni a szerv funkcionális állapotának megítélésére. Írásunk

LABORATÓRIUMI ÉRTELMEZÉSI NEHÉZSÉGEK A COVID-19 DIAGNOSZTIKÁJÁBAN

Jelen cikkünk folytatása a korábbi, COVID-19 vírussal foglalkozó írásunknak, kitérve annak laboratóriumi diagnosztikai módszereire és az ezekkel kapcsolatos tapasztalatokra. A kutyák vérellátása a járv&aacu

COVID-19 ÉS A KEDVTELÉSBŐL TARTOTT TÁRSÁLLATOK

Egy hongkongi, valószínűleg COVID-19-cel fertőződött kutyával kapcsolatban kerestek meg e-mailben, melyben arra keresték a választ, hogy házi kedvenceink mennyire számítanak veszélyforrásnak?

Olvasson tovább

A fiatal macskák gyakori külső hallójárat parazitózisa

Ha egy macska füle váladékos, feketés-barnásan elszíneződött, annak oka van!

A kutya Babesiosis klinikai tapasztalatai

A babesiosis jól ismert kullancs által terjesztett fertôzés, amely jelentôs terjedési tendenciát mutatott az utóbbi években hazánkban. A klinikai lefolyás tekintetében az évek során azt tapasztaltuk, hogy változatos megjelenési formákba

Olvasson tovább

A lovak parazitás fertőzéseinek alapismeretei

A lótartás mind szélesebb körben terjed hazánkban jelenleg is. Gyakran bértartásba helyezik az állatot és a gondozóra/ lótulajdonosra hárul a parazitózisokkal kapcsolatos PONTOS ismeret. Számos parazitás fertőzéssel találkozunk a laboratóriumban.

Olvasson tovább

Kutyák, macskák húgyhólyag kövessége (urolithiasis)

A kisállatok élet/vadászterületének csökkenése miatt (lakás/kert) a territóriumuk naponkénti megjelölése a vizeletük által megszűnt illetve lényegesen csökkent. Főleg lakásban tartott kedvencünknél a vizeletürítés gyakorisága ez okbó

Olvasson tovább

Állatokról emberre terjedő fertőzések - 2.rész A macskák toxoplazmózisa és humán vonatkozása

Jelen cikkünk egy Magyarországon is igen elterjedt egysejtű parazitás fertőzés, a Toxoplazmózis témakörét dolgozza fel. A parazita végső g

Állatokról emberre terjedő fertőzések - 1.rész

A szúnyogok által terjesztett betegségek közül az egyik legfontosabb a szív- és bőrférgesség, melynek terjesztésében nagy szerepet játszanak a vadon élő állatok (róka, nyúl, stb.), melyek később potenciális fertőzés forrásként szolgálnak. A fe

Olvasson tovább

Az oldalon megjelenő képek és információk
Dr. Szilágyi Attila tulajdonát képezik, másolása illetve terjesztése jogi következményekkel járhat.

Kapcsolat

HU-1133 Budapest, Thurzó u. 5/c